9 Ağustos 2015 Pazar

Hasat Zamanı - Bu bir fikir alışverişi ve harekete geçme çağrısıdır!


Uzun zamandır yapmak isteyip de yapamadığım bir şeydi hasada gitmek. Şimdi bir süredir, çalışmayıp, gönüllü olmaya niyetlendiğimden beridir daha da önemli hale geldi bu konu kafamda. Çünkü beni yollarda tutmaya yetecek kadar bile olsa para kazanmaya ihtiyacım var ve bu kazancın kaynağı yine toprak olsun istiyorum. Bunun için Nisan ayında bir Facebook grubu (Hasat zamanı) kurup kimler ilgilenir diye de bir baktım ortama, güzel de oldu. Sebze meyve toplamaya gönüllü başka arkadaşlar da var, görmüş oldum.

Aradan geçen zamana rağmen henüz bir yere gidip çalışma şansımız olmadı, ama konuyu çeşitli yerlerde insanlara açtığımda kim, nasıl düşünür bu konu üstüne, biraz daha fikir sahibi oldum. Mesela Bayramiç’te kiraz toplamaya giden köylülerle konuştum, "Toplama işi için deneyimsiz insan istemezler." dediler. Zaten o zaman Ramazan ayı olduğu için bulunduğum köyden kimse toplamaya gitmiyordu, ben de gidip göremedim. "Eylül’de elma toplamaya gideceğiz, o zaman gel, ama organik falan bekleme, akşam eve gidince üstündeki kıyafetler ilaçtan kazık gibi olacak." dediler(!)

Sonra bu işin içine girmiş şehirli köylüler "Aslında ne güzel, sizin gibi doğaya saygılı insanlar bu işi en doğru şekilde, ağaca, toprağa zarar vermeden yapar." dediler. Mesela yine birisi "En son toplayacak adam bulamadığımız için zeytinler ağaçta kaldı biz de zeytinliklerimizi elden çıkarttık" dedi ki bununla beraber işin rengi değişti benim için. Meğer bulundukları bölgede herkes için en büyük problem çalışacak işçi bulma konusuymuş. İhtiyaçlarımızın bu kadar net örtüşüyor olması beni çok heyecanlandırdı "Yoksa sadece meyve toplayarak bile köye, köylüye ve üretime büyük bir faydamız dokunabilir mi?" diye düşünmeye başladım.

Gerçekten köylerde genç nüfus kalmadığını gördükçe ve bu sohbetler aracılığıyla bu konunun benim cebimin ihtiyacından daha da önemli bir konu olduğunu anladım. Bu yüzden bu konuyla ilgili sizin de paylaşmak isteyeceğiniz bilginiz, öneriniz, fikriniz vardır belki diye yazıyorum.

Özellikle kimyasallardan uzak tarım yapan, kadim üretim yöntemleri, doğal tarım, onarıcı tarım, permakültür gibi yöntemleri benimsemiş, toplum destekli tarım yapan, üretim miktarı kendilerinin ve gönüllülerinin yetişeceğinden fazla olan, halihazırda dışarıdan işçi çalıştıran ya da çalıştırmaya niyetli olan çiftçilere sesleniyorum. Biz, yüzünü toprağa dönmeye niyetli, belki henüz toprak konusunda cahil ama öğrenmeye hevesli, henüz sayısını bilmediğim ama her geçen gün arttığına emin olduğum bir grup insanız. Belki bugün köyünüzde sizinle birlikte çalışacak, genç nüfus olmayabilir ama başka yerlerde var ve teknoloji sağ olsun bizi bir araya getirebilir. Lütfen aklınıza gelen her fikri, öneriyi paylaşın, lütfen bu yazıyı bu konunun muhatabı olduğuna inandığınız herkes ve her grup ile paylaşın. Ben bu işe her geçen gün daha çok inanıyorum ve bu çağrı ile tek bir kişiye ulaşmanın bile değerli bir adım olduğunu düşünüyorum.

Dostlukla,

Nurdan

Hasat zamanı facebook grubu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder